Zorg dat jouw lezers blijven ‘hangen’

Wil je snel en vrijblijvend een prijsindicatie?

Tekstschrijven is verleiden tot lezen

Onze tekstschrijvers hebben een grote liefde voor taal en alles wat daarmee te maken heeft.

Bij taal gaat het om met woorden deskundig vormgeven van informatie. Met creativiteit en vaart zetten we goede teksten neer. Professioneel en enthousiast vertellen we uw verhaal. Het verhaal van uw organisatie of bedrijf of uw diensten. Met zorgvuldig taalgebruik zetten we, de informatie die u door wilt geven, om naar heldere, pakkende teksten. Creatief taalwerk!

Redigeren van teksten

Heb je zelf teksten geschreven, maar zijn ze niet ‘pakkend en direct’ genoeg? Dan redigeren wij jouw teksten. Snel en voordelig. Wij hebben veel ervaring met het herschrijven van teksten en zijn sterk in foutloos correctiewerk. Spelling, zinsbouw, woordenschat, beeldtaal en eenheid van gedachte zijn daarbij belangrijke factoren.

Werkwijze tekstschrijven

In veel gevallen start het schrijven van een tekst met een interview op locatie. De klant vertelt wat hij door wil geven aan zijn doelgroep(en). We nemen dit interview op, zodat de tekstschrijver later in alle rust de tekst kan uitwerken.
Vervolgens gaan de conceptteksten naar de klant ter beoordeling. Is de indeling juist? Staat alle informatie erin? Staat de toon aan? Na akkoord op het concept begint de tekstschrijver aan het schaven. Letterlijk de puntjes op de i.

Teksten voor websites

Het schrijven van web-teksten is een ander ‘verhaal’ dan het schrijven voor geprinte uitingen. Mensen lezen anders op een scherm dan in een brochure of magazine. Web-teksten moeten bestaan uit korte en bondige zinnen, die afgewisseld mogen worden door een langere zin. Actieve zinnen hebben de voorkeur boven passieve zinnen. Wij vinden het belangrijk om de tekst visueel aantrekkelijk te maken. Bijvoorbeeld door het gebruik van opsommingstekens, hoofdletters, ingesprongen alinea’s, vetgedrukte woorden, en meer.

SEO-teksten

Het algoritme van Google verandert continu. Kwaliteit van content staat hoog op de agenda bij Google, dus enkele woorden in een tekst plaatsen is niet meer genoeg. Google kijkt anno 2015 meer (en beter) naar relevantie en kwaliteit. Welke woorden staan er allemaal in de tekst? Ondersteunen de afbeeldingen de tekst? Schrijf je over een schoenenmerk, dan zal het daarover moeten gaan. Komt dat niet terug, gaat er waarschijnlijk bij Google een belletje rinkelen en beschouwt Google je tekst mogelijk als minder relevant voor zoekmachines op het gebied van schoenen. Bij het schrijven van web teksten draait het niet zozeer om keyword dichtheid, maar (gelukkig) steeds meer om kwaliteit en relevantie.

Start typing and press Enter to search