Start2Choose
Opdracht:
Ontwerp een logo voor start2Choose wat past bij mijn naam en core business. Chantal van Erp is coach en trainer. Haar eigen uitspraak:
‘Ik ben de begeleider van het proces, maak patronen helder, dring door tot de kern en help mensen om zelf weer in het juiste spoor en in hun kracht te komen en te durven vertrouwen.’ De naam van haar bedrijf: ‘Start2Choose’ had zij zelf bedacht.
Het ontwerpen van de huisstijl items en het ontwikkelen van de website.
Het logo
We hebben eerst met de klant een kleurenanalyse uitgevoerd; zo werd gekozen voor warm paars in combinatie met rood. Dit paste zowel bij Chantal als bij haar werkzaamheden.
Ook het logo is ontstaan door meerdere gesprekken met de klant en het uitgewerkte verhaal van haar organisatie. (Corporate story)
Het beeldmerk heeft een dubbele uitleg. Het is een grafische afbeelding van een doorgesneden boomstam en we hebben daar een rode kern in aangebracht. Die kern staat voor de eigenschappen, kenmerken en kwaliteiten die elk mens al vanaf zijn geboorte in zich heeft. De paarse jaarringen eromheen geven de groei en de ontwikkeling weer die je tijdens je leven doormaakt. Zo is ook een coaching- of trainingstraject een belangrijk onderdeel van je ontwikkeling.
Huisstijlitems
De items stralen rust en toegankelijkheid uit. Belangrijke uitgangspunten voor deze klant.
De website
Een website is voor een startende onderneming het belangrijkste medium om je voor te stellen aan de markt. Eem medium om mee te werven. Deze website is in de basis een one-page-site. Dit betekent dat alle informatie op één pagina te vinden is. Maar omdat de klant veel content aanleverde, hebben we achter deze uitgebreide homepage meerdere pagina’s ontwikkeld. Dit is een heel sterke oplossing voor de SEO van je website. Want een goed gevulde home wordt door Google hoog aangeslagen (ranking) en de bezoeker die zich verder wil verdiepen in de materie, kan doorklikken. De ‘niet lezer’ heeft ondertussen alle nodige informatie op de home tot zijn of haar beschikking.