De Paardenschuur.
De klant
De Paardenschuur Ruitersport is een online shop voor zadels, stijgbeugels en singels. Plus aanverwante producten. De eigenares had eerst vele jaren naast een webshop ook een goedlopende winkel. Maar ze besloot haar winkel te sluiten en zich alleen te richten op e-commerce. Daarvoor wilde zij een nieuwe webshop.
Zij onderscheidt zich van andere webshops voor de ruitersport door de persoonlijke band die zij met haar klanten wil opbouwen en behouden. Zo geeft zij een gratis zadelpasservice en is zij altijd bereikbaar voor elk mogelijk advies. Zij verkoopt alleen kwalitatief hoogwaardige producten en mag zich een Mylerbit-specialist noemen; hoogwaardige bitten voor excellente resultaten. Daarnaast hanteert zij overduidelijk de ‘niet goed, geld terug’ regel, wat klanten vertrouwen geeft.
De opdracht
Ontwerp en ontwikkel een webshop die eruit springt qua sfeer en uitstraling. Probeer het ‘persoonlijke aspect’ ook middels de uitstraling van de shop te benadrukken. We hebben gekozen voor een palet van warme tinten op een basis van bruin, de kleur van het paard. De klant had als eis dat er op elke pagina op een eenvoudige manier contact met haar opgenomen kan worden. Focus op de (persoonlijke) interactie tussen De Paardenschuur Ruitersport en de klant.
Design:
Een design gericht op de wensen van de eigenaar van de webshop. Op de home hebben we een opvallende parallax ingezet over een ruitersportterrein. Herkenbaar voor de klant. Het ‘hier zit ik goed’ gevoel. En in het headerbeeld staat, evenals in het midden van de pagina een beeld van de eigenares; iets wat je zelden bij webshops tegenkomt. In combinatie met de warme tinten hebben we dat vertrouwde gevoel neergezet, een sfeer waar de bezoeker/klant graag terugkomt, met veel plezier én vertrouwen online winkelt.