Het lijkt allemaal zo simpel, je wil graag een
webshop, groot of klein, complex of eenvoudig. We hebben net een groot project afgerond en die webshop staat online.
Merkmeubelstoffen.nl
Dit betreft een grote webshop met heel veel producten, veel categorieën en een uitgebreid filter. Tevens zijn er nog twee kleine shops toegevoegd; een shop voor de sale en een voor onderhoudsproducten. Dat is een niet echt eenvoudige klus binnen een
woocommerce-platform, maar het is uitstekend gelukt.
Een goede start
Het allerbelangrijkste bij een dergelijk groot project is dat je start met een
visueel en functioneel ontwerp. Intensieve besprekingen gaan hieraan vooraf, dus daar nemen we de tijd voor en dat bespreken we uitgebreid. We bekijken
webshops van de concurrentie en zoeken uit wat je daar heel goed aan is en wat niet. We adviseren bijna altijd een
doelgroeponderzoek, zeker als onze klant daar nog niet voldoende over weet. Want het gaat steeds meer om het gedrag en de beleving van de doelgroep, binnen een groot scala aan concurrerende webshops zul je ervoor moeten zorgen dat de doelgroep jou vindt en voor jou kiest. Datgene herkent wat hem of haar aanspreekt. En dat gaat verder dan op pagina 1 van
Google terechtkomen.
De ontwikkelfase
Zodra het
functioneel en visueel ontwerp is goedgekeurd door zowel onze klant als door ons (niet onbelangrijk!) wordt dat het uitgangspunt voor het ontwikkelen van de website. Het functioneel ontwerp betreft vooral de manier waarop de klant het product vindt, het gaat over
gebruiksvriendelijkheid en
een heldere structuur, in maximaal 2 clicks komen bij wat je zoekt. Het visuele ontwerp gaat over je uitstraling,
de huisstijl en zo belangrijk: de beleving. Voelt de bezoeker zich thuis in jouw webshop? Voelt hij of zij zich aangesproken? Frontend developers in samenwerking met programmeurs klaren de -technische- klus. En natuurlijk kan er gedurende dat proces nog worden bijgestuurd en doorontwikkeld, maar in grote lijnen blijft het concept de rode draad, waar we niet van afwijken om overbodige kosten te voorkomen.
Na de oplevering
Na de live gang stellen we
-op verzoek– een online marketingplan op. Want eigenlijk begint dan pas het werk. Weliswaar van een geheel andere orde, maar wel uitermate belangrijk. Een webshop die niet gevonden wordt en geen rendement opbrengt, is weggegooid geld. Gelukkig hebben we binnen ons team alle expertises in huis om ook dat traject te
begeleiden of zelfs
over te nemen.