Online marketing:
zien en gezien worden
zien en gezien worden
Het doel van online marketing.
Goed geoptimaliseerde websites zorgen ervoor dat een onderneming omzet genereert.
Wij helpen bedrijven die de ambitie hebben om te groeien. Dit doen we door het verbeteren van de online resultaten op het gebied van online marketing, zoekmachine optimalisatie, Google AdWords, data-analyse, content en branding.
Online marketing
en Google
zijn onlosmakelijk
met elkaar verbonden
en Google
zijn onlosmakelijk
met elkaar verbonden
De ideale marketingmix
Online marketing en Google
Online marketing en Google zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Je wilt dat je doelgroep, jouw potentiële klant, jouw bedrijf vindt.
Je wilt gevonden worden en conversies. Daar draait het om. Maar de manieren waarop dat doel bereikt kan worden zijn talloos. Het vertrekpunt is in onze visie een – in SEO-opzicht – goed ingerichte website. Dat bereiken we door het plaatsen van de juiste codes achter de pagina’s en door de inzet van de laatste technieken voor de bouw van de website.
Waar kijkt Google naar?
Onderstaande punten vormen de basis van een site die Google hoog rankt
- De titel van de pagina, zoals in de balk van de browser te zien
- Meta-descriptions: korte heldere omschrijvingen van de content op de pagina
- Meta-tags: dit zijn een soort verborgen codes die de Google gebruikt om je site te indexeren
- Alt-tags; dit zijn beschrijvingen bij links en afbeeldingen
- De datum van de laatste wijziging van je website
- De leesbaarheid van de naam/url van het bestand.
- De relevantie van je domeinnaam
- De inhoud van de pagina
- De inhoud en de populariteit van de sites die naar je linken (linkbuilding)
Marketingdoelen
Solid Results werkt met een full-service aanpak; een manier om synergie te bereiken en daarmee het hoogst haalbare resultaat. Dat is voor een deel afhankelijk van de marketingdoelstellingen, die dus duidelijk omschreven moeten zijn. Zodra de doelstellingen helder zijn, ontwikkelen wij desgewenst een online marketingplan waarmee een maximaal rendement kan worden behaald.
Bepaal je doelstellingen, dit kunnen zijn:
Het genereren van meer leads en meer omzet
Arbeidsmarktcommunicatie
Binding bestaande klanten
Positionering / naamsbekendheid en imago versterken
Verhogen van de dienstverlening
Informatie verstrekken
Het genereren
van meer leads
en meer omzet
van meer leads
en meer omzet
60% van je ranking
in Google is afhankelijk
van de kwaliteit
van je backlinks
in Google is afhankelijk
van de kwaliteit
van je backlinks
Wat is SEO?
Solid Results kan (ook reeds bestaande) sites SEO-proof inrichten en daarna gaan onze SEO-specialisten aan de slag om de site verder te optimaliseren. Vooral op de lange termijn is dit een standvastige en duurzame manier van zoekmachine optimalisatie. Een belangrijk onderdeel hiervan is linkbuilding. 60% van je ranking in Google is afhankelijk van de kwaliteit van de links naar jouw site, de zogenaamde backlinks. Het krijgen van goede backlinks wordt linkbuilding genoemd. We hebben hier speciale pakketten voor.
Wat is SEA?
SEA is adverteren op het internet en dat biedt grote kansen. Deze vorm van adverteren noemen we Google AdWords of kortweg Google Ads. Ook als ondernemers op regionaal of lokaal niveau willen opereren. Wij maken succesvolle campagnes, adviseren je bij het bepalen van een advertentiebudget en stellen de campagne in. In tegenstelling tot SEO is het resultaat direct zichtbaar: een advertentie op Google!
Website optimalisatie
Wat zijn goede zoekwoorden- of zoektermen? Het lijkt zo voor de hand liggend dat je zelf (als eigenaar of als marketing manager) ‘even gauw’ de juiste zoekwoorden aangeeft. Je kent je bedrijf vanbinnen en van buiten, dus wat is daar zo moeilijk aan? Maar voor de juiste zoekwoorden zullen we moeten weten hoe jouw (potentiele) klant zoekt en vooral: op welke woorden én we zullen de concurrentie scherp in beeld moeten krijgen. Daar is een goed zoekwoordenonderzoek voor nodig. En dat is een vak op zich, dat kost tijd en geld, maar een investering die zich op termijn meer dan terugverdient.
Google analytics
Met Google Analytics kun je veel te weten komen. En dat is dus veel méér dan simpelweg turven hoeveel bezoekers je site de afgelopen maand heeft gehad. Wat kun je er dan allemaal mee meten? Welke diepgaande inzichten kan het opleveren? Wij geven introducties voor managers, projectleiders en andere medewerkers die zich afvragen wat hun organisatie ermee zou kunnen doen.
De Social Media
Door gebruik te maken van de social media communiceer je dat je aanwezig bent. Plaats op je website icoontjes van de platforms waar je actief bent. Bezoekers lezen jouw blogs, jullie nieuws en meer. Wanneer jouw informatie interessant is en waardevol, zal men je gaan ‘volgen’, een connectie met je maken (Linkedin) of je ‘liken’ (Facebook, Instagram).
Bedrijven kunnen niet meer zonder de social media
Solid Results is van mening dat elk bedrijf of organisatie zich moet bewegen op één of meerdere platforms van de social media. Zo laat je zien dat je vol in deze tijd staat, dat je vooruitstrevend bent, modern en nieuwsgierig. Dat jouw organisatie voor voortuitgang open staat. Het zal je naamsbekendheid bevorderen, je positionering versterken en uiteindelijk rendement opleveren. Deze kansen laat je toch niet liggen?!
De social media zijn omgevingen waar een hoge mate van interactie plaatsvindt tussen -vaak gelijkgestemde- bezoekers. Daar kun je als bedrijf voordeel uit halen. Dat kan alleen als je meedoet en je tussen de vele andere deelnemers plaatst. Zorg dat je weet hoe een platform werkt en vooral wat de mogelijkheden zijn en dan is het: ‘oefening baart kunst’. Doen en ervaren. Vragen en bijleren. Solid Results kan je, indien gewenst, begeleiden in dit proces en voorzien van nuttige tips.
Laat zien
dat je vooruitstrevend,
modern
en nieuwsgierig bent