Advertising;
maak van je boodschap geen zeepbel

Wil je praten over jouw mogelijkheden
op het gebied van advertising?

Het doel van advertising.

Advertising heeft alleen zin als de boodschap blijft ‘hangen’

Er zijn vele soorten van advertising of beter gezegd: advertising kan meerdere doelen dienen. Gebruik je het om je brand te versterken? Zet je het in om een eenmalige actie onder de aandacht te brengen? Ga je een campagne opstarten? Of wil je je presenteren als nieuwe organisatie?

Print

Krant en magazine

Nieuwe vormen

Een complex medialandschap

Offline advertenties

Offline adverteren heeft -nog steeds- een hoge attentiewaarde. Het is opmerkelijk dat er bijna maandelijks nieuwe magazines verschijnen, die ook nog eens bomvol advertenties staan. Want mensen lezen nog steeds graag. Of dat nu een vakblad is, een magazine of een krant. De lezer staat op dat moment open voor informatie; dus dat vergroot de attentiewaarde van een advertentie. Kies daarom een magazine of krant die met redelijk grote zekerheid gelezen wordt door je doelgroep. Traditionele media zijn vertrouwd en de lezer is gewend aan de advertenties die hij tegenkomt, dus er is een lage irritatiegrens.

En wat te denken van een goede mix? De meeste kranten of magazines hebben ook een digitale uitgave en zo bieden zij adverteerders nog meer aantrekkelijke mogelijkheden om de lezers (doelgroep) te bereiken. Solid Results adviseert en maakt uitgekiende mediaplanningen voor een optimaal bereik.

Solid Results verzorgt al vele jaren ook de media-inkoop voor meerdere klanten. Die inkoop is heel divers en gaat van krantenadvertenties, radiocommercials tot outdoor reclame. Door onze grote inkoophoeveelheden kunnen wij voor onze klanten in de meeste gevallen goede kortingen realiseren.

Nieuwe vormen van media

Er komen steeds meer nieuwe vormen van advertising. Dit maakt het medialandschap complex. Solid Results houdt dit landschap continu in de gaten en verzorgt mediastrategie, -planning, -inkoop en optimalisatie van alle mediatypen. Wij zijn er om meer uit je merk te halen, en dat doen we door een slimme, creatieve inzet van media en communicatie.

Op welke manier je ook gaat adverteren, het is zaak dat je niet alleen jouw markt maar ook  je concurrentie kent. Dat is het eerste wat we gaan uitzoeken. Wat zijn de beweegredenen van je doelgroep? Hoe is de concurrentie aanwezig en wat besteden zij? Wij bezorgen je een heldere blik op nieuwe kansen. En dat doen we uiteraard gebaseerd op onderzoek, data en trendscenario’s.

Online advertising

We onderscheiden vier vormen van online advertising: Display, RTB, Affiliate en Social Advertising.

Display

In het kort houdt dit in dat je je doelgroep bereikt via banners en tekstadvertenties binnen een relevante webomgeving. En dan is het zaak dat je de juiste persoon, op het juiste moment met de juiste reclameboodschap weet te raken. En dat is lastig want de mogelijkheden worden steeds groter, maar ook interessanter. Wij hanteren nieuwe technieken en inkoopmodellen om de resultaten te verhogen.

Real Time Bidding

Real Time Bidding (RTB) is een methode waarmee je een automatische aan- en verkoop realiseert van online display advertising. Je biedt real time op een advertentiepositie als een relevante bezoeker zich aandient. En dat gebeurt allemaal automatisch: op basis van parameters zoals interesse, regio, tijdstip, geselecteerde websites en apps, en device (mobiel, tablet, PC). Het bieden verloopt via diverse platforms. Doubleclick van Google is hiervoor het meest bekende platform. Door RTB zijn de beste advertentieplaatsen niet langer onbereikbaar voor adverteerders met kleinere budgetten.

Affiliate marketing

Affiliate marketing is een vorm van online marketing. Het werkt volgens het ‘no cure, no pay’ principe. Dus je betaalt slechts als je resultaat boekt. Kort maar krachtig: je maakt alleen kosten als er daadwerkelijk opbrengsten tegenover staan. Je promoot je website of webshop via publishers (ofwel affiliates, website-eigenaren) tegen een bepaalde provisie en maakt pas kosten als er ook daadwerkelijke conversies (leads en/of sales) uit voortkomen. Een veilige investering van je reclamebudget. Goed in te zetten voor zowel kortlopende als langlopende campagnes.

Social Advertising

De juiste boodschap bij de juiste doelgroep overbrengen, zodat het individu tot actie overgaat. Dat is wat social advertising moet doen. Dat kan met social advertising campagnes of met een uitgebreid social media traject. Wil je meer relevante bezoekers op je site, wil je je nieuwe bedrijf in de markt zetten of meer verkopen? Dit kan met een beperkt budget, op een goede en persoonlijke manier. Zo simpel is het!

Typ hieronder uw zoekterm en druk op Enter om te zoeken