Zijn de resultaten van jouw website wel optimaal?
Een vraag die elke ondernemer die een website heeft of net een nieuwe website online zet, zich afvraagt. Want laten we eerlijk zijn, we hebben tijd en geld geïnvesteerd, maar brengt de website nu wel op wat we ervan hadden verwacht? Zijn de verwachtingen uitgekomen wat je op voorhand was begroot of heb je misschien niet alles gedaan wat nodig is om het hoogst mogelijke uit je website te halen?
We willen veel
We willen natuurlijk allemaal dat onze site geld oplevert, we willen de site eenvoudig zelf kunnen beheren met een gebruiksvriendelijk content managementsysteem en last but not least: we willen dat Google de site hoog rankt. We hebben allemaal veel noten op onze zang, en nu het goede punt: het zijn wel degelijk verwachtingen die gerealiseerd kunnen worden. Waarom komen ze dan zo vaak niet uit en hoor ik zoveel klachten, gezucht en gesteun om me heen? Grijpen we in paniek naar oplossingen zoals een niet doordachte ad-hoc beslissing, zoals een dure SEA-campagne of stoppen we een vermogen in een SEO- onderzoek/inrichting van onze site zonder er enige opvolging aan te koppelen? Te vaak horen wij dat mensen een half jaar een klein vermogen in Google Adwords investeren wat, na onvoldoende opbrengst, abrupt wordt gestopt. Ze laten het dan maar voor wat het is en ondernemen niets meer. Zonde. Dat doe je niet als ondernemer, je laat je zaak ook niet ‘links liggen’ zonder -letterlijk- iets te ondernemen om de groei er weer in te krijgen. Let wel, wij zijn helemaal niet tegen SEA-campagnes of een goed ingerichte SEO-site, integendeel: het is een belangrijk onderdeel van de werkzaamheden binnen het Solid Results samenwerkingsverband, maar ik denk dat je eerst tijd moet besteden aan overleg en een gedegen stuk vooronderzoek als je vindt dat je website geen of te weinig rendement oplevert. Schiet niet in de paniekstand. Onderzoek waar het aan ligt. Het kan weleens één onderdeel zijn waarop de site verbeterd dient te worden. Ga een gesprek aan met een professionele club die je een aanzet kunnen geven op weg naar echt resultaat. Dat is in een voortraject bijna altijd gratis. In elk geval bij ons.Online marketing
Realiseer je dat het begrip ‘marketing’ zoals het vijf jaar geleden gold, sterk veranderd is, een andere inhoud heeft gekregen. Gebruikmaakt van andere tools die zicht – voor een groot deel – toch echt bevinden op het internet. Maar we dwalen af van het onderwerp, internet marketing komt zeker binnenkort ook aan bod in een van mijn blogs. Wanneer je objectief naar je website kijkt, gaat het om vijf belangrijke zaken: de uitstraling van je site, het smoel zoals wij het altijd oneerbiedig plegen te noemen, en de juiste ondersteuning voor de bezoekers van je site. Dus:- Is de site gebruiksvriendelijk?
- Heeft de site een -voor de beheerder- goed werkend content managementsysteem wat ook technisch ok is?
- Is er goede en vooral relevante content (woordelijke inhoud)?
- Is de site volgens de laatste technische eisen gebouwd en beveiligd? En dat is veel.



