Communicatie uitingen moeten voor je werken
Van veel ondernemers, maar ook van marketing en communicatie managers, hoor ik vaak: ‘Ik weet nog niet zo goed wat ik wil met mijn communicatie uitingen.’ Of: ‘We hebben al gewerkt aan onze
positionering, maar het brengt ons nog niet waar we willen komen.’ Of: ‘Ik heb een helder plan voor ogen, maar hoe krijg ik mijn directie mee?’ Heel begrijpelijk allemaal en voor velen herkenbaar.
We zijn er voor je
Daar wil je over sparren. Stel je eens voor dat je altijd een
sparringpartner zou hebben die er gewoon voor je is. Wanneer jij dat nodig hebt. Wie wil dat nu niet?
Solid Results
Daarom stellen wij ons als ‘full service off- en online reclamebureau’ op als een partner. Samen met jou -of met je team- gaan we het traject aan. We zijn er gewoon voor jou, of voor de organisatie waar je voor werkt. Omdat we weten hoe onvoorstelbaar belangrijk het is om te brainstormen over je bedrijf; waar sta je nu en waar wil je heen? Wat heeft je bedrijf nodig als we het hebben over communicatie uitingen? Is er een
goede corporate story?
We realiseren ons dat je daar de tijd en de rust voor moet nemen. Dat heeft ons doen besluiten om altijd -zonder daarvoor kosten in rekening te brengen- met onze klanten in gesprek te gaan. Elk uur wat we daarin steken, kost je alleen maar je eigen tijd en dat brengt het resultaat van het
brainstormen dubbel en dwars op. In de dialoog bereiken we meer, komen we uit bij wat we voor ogen hebben. En bij de manier waarop. Sturen we bij waar nodig. Daar
investeren we graag in. We houden van ons vak, zijn professioneel, en die kennis willen we graag met je delen.
Waar wil je over praten?
Wat je bedrijf echt nodig
heeft?
Of ook voor jouw bedrijf een corporate story zinvol is?
Of de huidige communicatie uitingen aan de verwachtingen voldoen?
Waarom je huisstijl toe is aan een upgrade of
juist niet?
Over een nieuwe website die je wil ontwikkelen?
Hoe je meer leads kan genereren met je website?
Over een
sterke online campagne?
Of er wel een goede strategie achter jullie communicatiebeleid zit?
Hoe je goed om kan gaan met het beschikbare budget?
En over nog zo veel meer…
Soms zijn we de dokter
Vragen die antwoorden verdienen. Antwoorden die niet ‘
zomaar’ komen aanwaaien. Ook wij kunnen -zonder goede input van jou- geen optimale resultaten behalen. En we begrijpen dat budget een rol speelt. Dan treden we (als metafoor) op als een dokter. We constateren dat iedereen begrijpt dat je een blindedarm
niet voor de helft kunt weghalen, maar diezelfde mensen denken dat ze geweldige resultaten kunnen behalen met een derde van daarvoor berekende kosten. Het beroemde ‘voor een dubbeltje op de eerste rij zitten’. Zo werkt het niet.
Maar hoe dan wel?
Resultaatgericht denken
Wij geloven niet in half werk, dan kun je het beter laten, stel het liever uit tot het geld er wel is. Wij geloven alleen maar in resultaat gericht denken en werken. Half werk is altijd geld weggooien. Wij gaan daar als bedrijf én als partner niet in mee, we vinden dat zonde van het geld en haken af. Liever geen klant dan een klant uiteindelijk te moeten
teleurstellen. We willen dat jij ons vertrouwt, dat je weet dat de door jullie te behalen targets belangrijker voor ons zijn dan het binnenhalen van een opdracht waar we niet achter staan. Waarvan we op voorhand weten dat het
niets oplevert.
Full service
Dat is veel en dat realiseren we ons ook. Met name in een tijd waar zoveel en zo snel verandert en waar
specialismen vragen om professionals. Die zijn allemaal vertegenwoordigd in ons team. We werken met mensen in dienst, op locatie, maar we hebben ook -vaste- externe partners die worden ingehuurd op projectbasis.
Professionals met de visie van Solid Results.
Het belang van full service
Er zijn niet zoveel
full service reclamebureaus meer in Nederland en dat laat zich begrijpen. We specialiseren steeds verder en dat merk je in de vorm van bureaus die zich op één of twee vlakken helemaal hebben toegelegd. Daar is niets mis mee, maar wij geloven in de dynamiek van alles wat met elkaar samenhangt. En al jouw communicatie uitingen hangen met elkaar samen. Daar moet één lijn in zitten, één visie, één grondgedachte. Gebaseerd op een
goede corporate story. Of je nu een groot of een klein bedrijf bent, MKB of MKB-plus, een (grote) zorgorganisatie of een ZZP’er. Het geldt voor elk bedrijf. Nog een groot voordeel van full service is dat je niet van bureau naar bureau rent, maar steeds -met een vaste accountmanager- bij één bureau je gehele communicatie met de markt kunt bespreken en laten uitvoeren.
Van je huisstijl tot je brochure, en van je website tot je blog.
Een voorbeeld: het ontwikkelen van een website
Dat gaat even wat verder dan alleen maar het bouwen van een website. Een website is tegenwoordig in bijna alle gevallen het eerste contactmoment met jouw potentiële klant. Of met de lezer als jouw site een informatiedrager is. Dus zal jouw website in de eerste plaats -qua uitstraling- moeten weergeven wie je als bedrijf of organisatie bent. Zal de doelgroep je direct moeten vertrouwen bij het zien van de home of de
landingspage. De doelgroep wil herkennen waar hij naar op zoek is. Wij gaan voor een
authentieke stijl die bij jouw bedrijf past én aansluit bij de doelgroep. Voor heldere, gebruiksvriendelijke sites die de bezoekers snel brengen waar ze moeten zijn. Goede content. Een website valt of staat bij content. Google rekent je af op content. Als je zelf schrijft of gebruikmaakt van een externe tekstschrijver, redigeren wij, maar wij kunnen de teksten ook schrijven nadat we een interview hebben afgenomen. Vervolgens heb je op je website of webshop goed
beeldmateriaal, een video of een animatie nodig. Ook daarvoor kun je bij ons terecht. Als laatste en dat is geloof ik wel het meest belangrijke onderdeel van het hele proces: de doelgroep moet je kunnen vinden. Wat heb je aan een website als je niet gevonden wordt, of alleen maar door je bestaande klanten? Dan gaat voor jou ons online marketing team aan de slag. En tot slot de hosting en de beveiliging; ook daarvoor zit je bij ons goed.
Ben je nieuwsgierig geworden om meer van ons te weten te komen?
Je bent altijd welkom of we komen graag eens naar je toe. En je weet het:
sparren kost je alleen maar je eigen tijd.